Svar på en kommentar:

2012-04-21 @ 22:05:46 Permalink Svar på tal Kommentarer: (1)
Denice, puera.blogg.se:
Jättebra blogg, bra värderingar!
Ni diskuterar ganska mycket om Ponnyakuten va? Tycker ni att man bara skämmer ut sig för att man söker? är det inte bra att man faktiskt tar hjälp? :) Sen kanske det inte är den bästa lösningen, tex som med Musse. Men med lastproblem tex?

Jag kommer fortsätta att följa bloggen! :D

Hej Denice! :)
Tack för att du uppskattar vår blogg & tack för dina frågor också.
Jag tycker självklart inte att det är något efl med att söka till ponnyakuten; det är inget som man skämmer ut sig genom. Jag har själv haft problem med min fd. ponny; Pamela (Goldie) & var tvungen att ta till hjälp. Så det är jättebra att man tar emot hjälp & vill lära sig.
Dock är jag inte nöjd med vissa av metoderna som används i Ponnyakuten. Jag följer inte Ponnyakuten slaviskt men när det kommer till lastproblemen tycker jag (av det jag sett) är fungerande metoder. Lite synd bara att lastproblemen återkommer år efter år, det blir lite "tjatigt".

De flesta av problemen som syns i Ponnyakuten beror på bristande kunskap av ryttaren, vilket som egentligen inte är någon kritik - för jag själv vet ju inte allt om hästar, MEN det är tragiskt att vissa kunskaper jag ser som grundläggande saknas hos vissa av ryttarna. De har inte den förståelsen jag önskar att alla hade för hästarna & skapar därför problem för både ryttare & häst.

Är lite trött när jag skriver det här, men jag hoppas att du, Denice & ni övriga läsare förstår min poäng, haha. Annars är det bara att fråga igen!  ;D
/isabel

Kommentarer:
Postat av: denice

Förstår vad du menar, bra värderingar somsagt :D Tycker likadant men kan inte riktigt uttrycka det, tur att någon annan kan ;)

2012-04-21 @ 23:50:02
URL: http://puera.blogg.se/

Skriv din kommentar här under::

Namn:
V.I.P

MSN: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0