Tack ni intelligenta människor och ett skratt för er andra.

2011-06-08 @ 15:44:19 Permalink Allmänt Kommentarer: (1)
Först och främst vill jag säga att det är jätteroligt med så många positiva kommentarer. Tack, tack, tack. Det värmer i hjärtat på mig att veta att man inte är ensam om att se ridsportens baksida.

Jag har märkt att de två studierna jag publicerade, som faktiskt är vetenskapligt bevisade (att hästens mun faktiskt TAR SKADA av ett bett), inte är kommenterade av alla "haters". Då kan de inte hitta något som inte stämmer och blundar istället för det, men så fort det publiceras något litet faktafel på bloggen blir det liv i luckan! Då är man dum i huvudet som inte kan någonting om hästar. Usch nej, man är ju verkligen korkad och verkar knappt ha sett en häst innan! Fast hur var det egentligen med alla studier som faktiskt visar att alldeles för många hästar blir misshandlade..? De verkar hamna i skuggan av den här bloggens "alla fruktansvärda faktafel". Det slår gnistor om den otroliga intelligensen som finns bland ryttarna som läser! Fast nej, nu tror jag att jag skämtade till det lite!


Men trots alla misstag har den svenska ridsporten blivit något bättre. Hur är det, hästarna måste gå ute 8 timmar per dag? Det behövde dem inte innan. Det känns även som om fler börjar undersöka vad deras hästar har för problem istället för att dölja dem med hjälptyglar. Och en mer naturlig och sund hästhållning verkar ha fått stor spridning. Vi har en lång väg kvar att gå för att få slut på hästarnas tysta lidanden, men vafasen, vi har ju kommit en bit i alla fall!


Kommentarer:
Postat av: gry

men jag tycker att du inte kan kalla det för "ridsportens baksida"

bara för att ett visst antal drar hästar i munnen hårt så blir det inte så att hela ridsporten blir "mörk".

tänk på att det finns ryttare som verkligen tar hand om hästarna också!

jag tar illa upp när du skriver såna saker, känns som att du kallar mig för en häst plågare när jag verkligen inte är det! har aldrig skadat min eller någon annans häst och har aldrig gjort något som har varit obehagligt för hästen!



tänk bara på att det finns människor som inte är "häst plågare"

2011-06-08 @ 22:34:06
URL: http://grykarlsson.devote.se

Skriv din kommentar här under::

Namn:
V.I.P

MSN: (publiceras ej)

Din blogg:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0